FORGOT YOUR DETAILS?

Analityka Internetowa

Śledź zachowanie swojego potencjalnego klienta.

Co to jest analityka internetowa?

Prowadzenie działań marketingowych w oderwaniu od analityki internetowej to już przeszłość. Analityka internetowa pozwala Ci na monitorowanie tego, co dzieje się na Twojej stronie internetowej oraz w jej otoczeniu. Dzięki analityce internetowej dowiesz się kto odwiedza Twoją stronę www, skąd przychodzi, ile czasu spędza na stronie, czego szuka, itd. Dzięki tym informacjom możesz efektywniej planować działania marketingowe oraz rozwój swojej firmy. Najlepszym narzędziem, służącym do analizy ruchu na stronie internetowej, jest Google Analytics, które oferuje bardzo zaawansowane możliwości analizy danych. Według firmy W3tech, badającej trendy technologiczne w Internecie, Google Analytics jest używany w ponad 79% stron, stosujących jakiekolwiek systemy mierzące. Google Analytics jest zatem niekwestionowanym liderem, jeżeli chodzi o technologię, a ponadto, biorąc pod uwagę, iż używa go 51% firm z listy Fortune 500, jest również niezastąpionym narzędziem w biznesie.

Działania marketingowe bez analityki internetowej? To już przeszłość! Z nią możesz na bieżąco monitorować co dzieję się na Twojej stronie internetowej i jej otoczeniu, a także poinformuję Cie o tym kto i skąd ją odwiedza, ile czasu na niej spędził, czego szukał, itd.

Dzięki takiej wiedzy dzialania marketingowe Twojej firmy będą znacznie efektywniejsze co przyczyni się do jej rozwoju, a o to ci przecież chodzi, prawda? Narzędziem do badania ruchu na stronie jest Google Anaitics, które pozwala nam na zaawansowaną analizę danych. Google Analtics używany jest w ponad 79% stron , zatem można śmiało stwerdzić, że jest niekwestionowanym i niezastąpionym liderem narzędzi biznesu.

Dzięki analityce internetowej dowiesz się:

– ile osób odwiedziło Twoją stronę,

– kim są te osoby, a więc zyskasz dodatkową informacji, która pozwoli Ci zareklamować Twoją ofertę właściwym osobom i we właściwym miejscu,

– co najbardziej przyciąga ludzi na Twoją stronę, dzięki czemu będziesz wiedział na co zwrócić największą uwagę I co rozwijać,

– jak użytkownik porusza się po stronie, które treści czyta najczęściej, a które rzadko,

– ile procent internautów opuszcza stronę nie wchodząc na żadne podstrony, ile procent wypełnia formularz kontaktowy czy ofertowy, czy zapisuje się na newsletter,

– jaki jest średni czas spędzany na podstronach, dzięki temu dowiesz się, które produkty/usługi dostarczą Ci najwięcej zysków I w które oferty powinieneś zainwestować, a które zmienić lub uatrakcyjnić,

– skąd użytkownik trafił na Twoja stronę, czyli który kanał pozyskiwania użytkowników jest najskuteczniejszy ( wyszukiwarka, banery, portal społecznościowy, reklama itp.), a w który nie warto inwestować,

– jakie są słabe strony Twojego serwisu, byś mógł je wyeliminować

– czy to co proponujesz sprawia, ze użytkownik jest zadowolony, czyli co wymaga zmiany, a co warto zostawić.

Te wszystkie informacje pozwolą Ci między innymi zoptymalizować swoją stronę www tak, aby:

- zwiększyć liczbę użytkowników

- użytkownicy spędzali na Twojej stronie więcej czasu, oraz częściej dokonywali zakupu lub wysyłali zapytania,

- wybrać najskuteczniejsze formy komunikacji ze swoimi potencjalnymi Klientami,

- wybrać najskuteczniejsze formy działań marketingowych w Internecie – zarówno pod kątem formy, jak i miejsc ich umieszczania,

- zwiększyć ilość zakupów w Twoim sklepie internetowym,

- inwestować w rozwój tych produktów i usług, które w największym stopniu zwiększą średnią wartość koszyka.

TOP